آجرنما مرکزی

کاهگل قابل شستشو/کاهگل برای سطوح زیرسازی نشده

کاهگلقابلشستشو/کاهگلتیپیکاحیانما
2024-07-01T09:51:00+04:30

کاهگل قابل شستشو/کاهگل برای سطوح زیرسازی نشده

ملات کاهگل احیانما به دو صورت کاهگل معمولی و کاهگل تیپ یک تولید وعرضه میشود.

از آنجایی که خیلی از سطوح قابل استفاده برای اجرای کاهگل زیرسازی نشده است،کاهگل احیانما براین اساس ملات آماده به مصرف نسل جدید ،کاهگل تیپ یک را تولید و به بازار عرضه کرد.

 

 

کاهگل تیپ یک برای سطوحی که زیرسازی نشده قابل استفاده میباشد و همچون ملات کاهگل معمولی اجرای خیلی آسان و راحتی دارد و نیاز به هیچ مواد افزودنی دیگر نیست.

برای اجرای کاهگل تیپ یک کافیست کیسه ملات اندودکاری بیرونی و داخلی آماده به مصرف را با مقدار مناسبی آب تمیز مخلوط کرده و از ترکیب این دو خمیری بدست می آید که میتوان این خمیر را با یک ماله روی سطح زیرسازی نشده بصورت یکنواخت اجرا کرد.

بعد از اتمام کار زمانی که سطح اندود شده کمی نمدار است و رطوبتش نسبتاٌ کم شد بصورتی که اگر با ماله یا دست برروی سطح کاهگل شده کشیده شود خمیر کاهگل جمع نشود،آن را با یک قطعه فوم یا کائوچو که جاذب آب نباشد خیس کرده و بصورت دورانی روی سطح اندود شده را صیقل میدهیم تا کاملاٌ صاف شود ،با این کار میتوان هم بافت کاه را بهتر نمایان کرد وهم اگر شکاف و ترکهای موئی وکوچکی وجود داشت از بین برد وسطح یکدست شود.

همچنین بااین کار میتوانید سطح کار تمیزتر ،زیباتر و فضای سنتی تر داشته باشید.

در مرحله آخر بعداز خشک شدن کامل سطح، دیوار اندود شده را در چند مرحله آب بزنید.

 

کاهگل احیانما تیپ یک با موادی که در کارخانه به صورت اصولی و استاندارد به آن اضافه شده است ایجاد مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت می کند و علاقمندان به نماهای سنتی می توانند از آن بعنوان نمای داخلی و خارجی، اعم از رستورانها، تالارها، باغ شهری ها و....... بدون نیاز به تعمیر سالیانه نسبت به کاهگل سنتی استفاده نمایند.

 

 

یکی از مزیتهای کاهگل تیپ یک که میتواند آن را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل کند و یک انتخاب عالی برای استفاده از آن باشد ،مقرون به صرفه بودن در هزینه وزمان است، زیرا برای اجرای کاهگل سنتی نیاز به صرف هزینه ی اضافه برای زیرسازی سطح نمیباشد واز هدر رفت زمان جلوگیری میکند.

از دیگر ویژگیهای منحصر بفرد این محصول میتوان به :

-خواص نفوذ ناپذیری در برابر آب،رطوبت،یخبندان

-بدون ایجاد خاکه پس از اجرا در تماس سطحی

-عدم ترک خوردگی و پوسته شدن

-چسبندگی فوق العاده برروی سطح

-سهولت در آماده سازی مواد خام

-حفظ رنگ طبیعی و سنتی کاهگل

-بدون نیاز به زیرسازی

-کاملاٌ قابل شستشو

-اجرای آسان و سریع

-دارای عطر دلنشین کاهگل

اشاره کرد.